Blog aktivitet + allmän uppdatering

Dags att kolla in hur bloggningen har gått framåt och som jag spått så har mängden poster blivit mindre sen jag började. Dock är jag inte orolig iom att det varit sommar och jag också varit på pappamånad vilket drar ner på dator tid. Mängden kommer säkert att stiga utan att jag destu mera märker det eller ens jobbar för att få den upp. Statistiken för mängder postningar är enligt följande:

| Månad | Posts |

| 01 | 11st |
| 02 | 11st |
| 03 | 13st |
| 04 | 11st |
| 05 | 12st |
| 06 | 4st |
| 07 | 6st |
| 08 | 7st |

Hösten är då här mer eller mindre fast vädret inte så ser direkt ut. Det skall bli en rolig höst iom att vi har massor nytt och spännande i familjen framför oss. Det första som kommer är att vi skall flytta. Jobbigt men samtidigt jätte skoj. Att få börja vårt gemensamma liv i vår första gemensamma lägenhet är alltid ett stort steg och nu skall det inredas tillsammans då det i nuvarande lägenheten alltid funnits en lite prägel på hur Annika inrett före jag kom in i bilden.

Det skall också bli roligt att laga upp rummet Amelie får och vi hoppas att då hon får ett eget rum så kommer även vardagen att förenklas. Då hon går och sova så behöver vi inte lika mycke smyga omkring då vi bara kan stänga dörren till hennes rum, samt det är ju också något som inverkar att lägenheten är märkbart större.

Det andra stora som nu kommer genast till tankarna är att vi skall ju få fira Amelies första födelsedag och det kommer att ske i vår nya lägenhet. Vi har ju inte festa våra födelsedagar speciellt annars på många många år men i och med Amelie så kommer den delen också att förändras då vi får laga till fest med kaffe och kaka samt bjudningar för familj. Det kommer att vara jätte mycke fotande, det kan jag lova. Som det är nu så är det cirka 1½ månad tills dess ännu, spännande.

Amelie i sig själv har lugnat ner sig en hel del och det är på grund att hon just nu inte har tänder på kommande inom det snaraste. Vår lilla tös är glad och munter och energisk, hon är sååååå energisk. Hon har också fått kallelsenament turbo-tösen av mig. Som Duracell reklamen i många år har sagt; “she just keep going and going and going…” 😀

För övrigt sover hon bättre nuförtiden, aptiten kvarstår och fast hon inte vuxit så mycke som vi spådde före hennes 10månaders kontroll så är hon helt enligt de “normala” kurvorna. Bilden nedan är från slutet av Augusti men hon är så söt och glad på den att det blivit lite av en ny favorit till mig.

Kära lilla Amelie. <3

Kära lilla Amelie. ❤

 

Leave a Reply

